Federació Catalana de Cineclubs :: Notícies

Divendres 19 Febrer 2021
Convocatòria premi Guillemette Huerre (Premi Miquel Porter i Moix Especial) al Cineclub Cinema del Diable de Martorell

S'obre el termini per participar com a jurat cineclubista a la 3ª "Mostra de curtmetratges dirigits per dones", organitzada pel cineclub Cinema del Diable de Martorell.

Aquesta mostra de curtmetratges té la intenció de celebrar i difondre la creació cinematogràfica realitzada per dones. Consisteix en una mostra diversa i heterogènia, on no hi ha una temàtica estrictament relacionada amb el gènere, doncs s’intenta exhibir la creació femenina en el seu pur gest, pel seu valor cinematogràfic i no per la seva temàtica.

La deliberació es farà el mateix Dissabte 6 de Març de 10:00 a 11:00, informarem de la plataforma a on es reunirà el jurat un cop estigui constituït. Abans, s'haurà fet el visionat a través dels links i/o arxius que es facilitaran a les persones seleccionades.Aquest premi està organitzat per l’Associació d’Amics de Miquel Porter i per la FCC. Té una dotació de 150€.

Esperem les vostres candidatures abans del proper 1 de març de 2021, envieu un mail a fcc@federaciocatalanacineclubs.cat

Necessitem dues persones, la tercera serà una persona integrant del Cineclub del Diable.

Dilluns 25 Gener 2021
Hola cineclubistes!

arriba una nova edició de la mostra La MACCA (Mostra d'Animació i Curmetratges de Cassà), organitzada pel cineclub Vuitimig de Cassà de la Selva.

Com cada any, si bé una miqueta diferent, es lliurarà el premi Miquel Porter i Moix al millor curmetratge que s'haurà rodat durant el "correcurts". Es tracta de peces que es filmaran en 24 hores, entre les 9.00 del matí de dissabte 6 i les 9.00 del matí de diumenge 7.

Dit això, obrim convocatòria per participar com a jurat.

En què consisteix?

1. A partir de les 11.00 del migdia de diumenge 7, es podran veure els curtmetratges.

2. A les 15.30, hi haurà la deliberació en línia del guanyador.

Si voleu més informació, entreu aquí.

Com veieu, enguany, degut a les circumstàncies que ja sabeu, ningú s'haurà de desplaçar fins a Cassà. Qui vulgui fer part del jurat, que ens escrigui un correu a fcc@federaciocatalanacineclubs.cat  Hi ha dues places.

Divendres 22 Gener 2021
Estem molt contents del resultat del primer cicle de les "Xerrades cineclubistes". La suma de vistes diu que la de Guerin l'han vist + de 1800 persones, la del Serra + de 1300 i la de Laxe + de 1000 (fins el moment).

La de José Luis Guerin la van veure en directe 387 persones, la de Albert Serra 293 i la d'Oliver Laxe 414. Estem molt agraïts a tots els cineclubs que vau compartir les xerrades i les vau promocionar a les vostres xarxes. Ha estat un exemple de col·laboració cineclubista. Si les voleu veure són al canal de youtube de la Federació.

Es poden veure al canal de youtube de la Federació

Amb l'ajut del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya (Direcció General de Cultura Popular i Associacionisme Cultural)

Divendres 15 Gener 2021
Ja podeu recuperar la xerrada amb Oliver Laxe al Canal de Youtube de la Federació Catalana de Cineclubs

Gràcies a tots per la participació nombrosa

Divendres 4 Desembre 2020
La Federació catalana de cineclubs participa del programa de formació per a públics escolars en el marc de "Filmoteca per a les escoles" organitzat per Filmoteca de Catalunya.

La sessió que tenim encarregada es diu "El so i la música al cinema". Podeu consultar aquí el catàleg de les sessions i fer-ho arribar també a les escoles del vostre municipi per tal coneguin el programa que s'ofereix a totes les escoles de Catalunya.

Feed RSS de notícies