Notícies :: Notícies de la Federació :: Col·laboració amb el BCN Film Fest

Divendres 19 Febrer 2021

El BCN FILM FEST ES MOU
PROPOSTA DE COL·LABORACIÓ AMB LA FEDERACIÓ CATALANA DE CINECLUBS

El Festival Internacional de Cinema de Catalunya (BCN FILM FEST), que celebrarà la cinquena edició del 15 al 23 d’abril de 2021, torna a oferir una part de la seva programació als cineclubs adherits a la Federació Catalana de Cineclubs.

Dates de projecció per a Cineclubs: 1 de maig a 30 de juny de 2021

Pel·lícules proposades:Imprescindibles - Centenari El chico: Retrospectiva Charles Chaplin

Cada Cineclub podrà oferir un màxim de dues projeccions de cada pel·lícula. Formats disponibles: DCP VOSE o Blu-ray VOSE Cost: Sense lloguer

Contacte:
Federació Catalana de Cineclubs
Olga Iglesias (olga@federaciocatalanacineclubs.cat)

És recomanable que els Cineclubs interessats confirmin abans del 15 de març de 2021 a la Federació Catalana de Cineclubs les pel·lícules que volen projectar. El BCN FILM FEST farà difusió de les sessions dels Cineclubs adherides a aquesta proposta. El logo de la Federació Catalana de Cineclubs serà inclòs a la web i al catàleg general del festival. El nom de tots el Cineclubs col·laboradors apareixerà al catàleg general del festival.

Les pel·lícules de la secció Imprescindibles, dedicada a clàssics del cinema d’autor de tots els temps, són la proposta del BCN FILM FEST per als cineclubs. Per a l’edició de 2021, el festival ha preparat un homenatge al director Charles Chaplin en el centenari de la estrena del seu primer llargmetratge, “El chico” (“The kid”), reunint bona part dels films més significatius de la seva carrera.

Amb “El chico” (“The kid”), estrenat el 6 de febrer de 1921, Chaplin va donar un decisiu pas endavant en la seva carrera. El creador d’un dels personatges més famosos de la cultura popular, el rodamón de bon cor conegut a Espanya com a Charlot, ja havia donat mostres del seu talent en el camp del curtmetratge, però a partir de llavors la seva mestria es manifestaria en tota la seva esplendor, tant al cinema mut com en el sonor.

CENTENARI EL CHICO (1921-2021)

Retrospectiva CHARLES CHAPLIN

• El chico (The kid, 1927)
  • Una mujer de París (A woman of Paris, 1923)
  • La quimera del oro (The gold rush, 1925)
  • El circo (The circus, 1928)
  • Luces de la ciudad (City lights, 1931)
  • Tiempos modernos (Modern times, 1936)
  • El gran dictador (The great dictator, 1940)
  • Monsieur Verdoux (Monsieur Verdoux, 1947)
  • Candilejas (Limelight, 1952)
  • Un rey en Nueva York (A king in New York, 1957)
Curtmetratges:
  • Vida de perro (A dog’s life, 1918)
  • ¡Armas al hombro! (Shoulder arms, 1918)
  • Al sol (Sunnyside, 1919)
  • Un día de juerga (A day’s pleasure, 1919)
  • Vacaciones (The idle class, 1921)
  • Día de paga (Pay day, 1922)
  • El peregrino (The pilgrim, 1923
Trobareu informació de totes aquestes pel·lícules en aquest dossier.

Més sobre...: bcn film fest , charles chaplin