Notícies :: Notícies de la Federació :: Proposta "El año del descubrimiento" Premi Quijote a L'Alternativa

Proposta "El año del descubrimiento" Premi Quijote a L'Alternativa

Divendres 19 Febrer 2021

Us volem enviar informació sobre aquest títol que va guanyar el Premi Don Quijote  de la Federació Internacional de Cineclubs a la passada edició al Festival Internacional de Cinema de l'Alternativa. Molts crítics la consideren de les millors pel.lícules del 2020

Si us plau, si esteu interesats, envieu-me un mail a olga@federaciocatalanacineclubs.cat

Aquí us deixo enllaços a materials

-MATERIALES GRÁFICOS Y DE PRENSA:

-TRAILER DCP PARA PROYECCIÓN EN SALAS:

-CALIFICACIÓN EDADES (+12):

EL AÑO DEL DESCUBRIMIENTO Dir: Luis López Carrasco
ESPANYA 2020, 3h, 20 m

El 1992, Espanya té dos esdeveniments que fan que es presenti a la comunitat internacional com una potència moderna i internacional als ulls de l'món: els Jocs Olímpics de Barcelona i l'Expo de Sevilla. Un any gloriós que tancava la dècada dels 80, la dècada en què Espanya va abandonar la seva època com a país subdesenvolupat.

Però el 1992 també va ser l'any en què a Cartagena, diversos disturbos i protestes causats pel tancament de fàbriques i la política de desindustrialització van acabar amb l'incendi de parlament regional per còctels Molotov. Un esdeveniment que va acabar sent oblidat per la majoria de la població.

En L'any de la descoberta, reviu aquest episodi històric des d'un bar de Cartagena, en el qual diverses generacions es reuneixen. Dels testimonis i manifestants de moment la història es traspassa a les generacions més joves. La consciència de classe, la crisi econòmica i el paper dels sindicats es filtren a la superfície enmig de converses sobre altres temes de la vida.

Formats: DCP/ Bluray i podrien editar DVDs si es necessari
Ja sabeu, si esteu interessats (tenint o no data) o necessiteu més informació, enviu-me un mail a olga@federaciocatalanacineclubs.cat