Notícies :: Notícies de la Federació :: VII Setmana del cineclubisme a la Filmoteca de Catalunya

VII Setmana del cineclubisme a la Filmoteca de Catalunya

Dimecres 23 Setembre 2020

La Setmana del cineclubisme, és un dels principals esdeveniments del moviment cineclubista dels territoris de parla catalana. Com cada any, en aquesta edició es lliuraran els tres premis José Maria Nunes de la Federació catalana de cineclubs (FCC): "pel·lícula catalana de l'any", "persona o entitat vinculada al cineclubisme" i "fet cineclubista de l'any". A banda, cada dia es projectarà una pel·lícula diferent: la guanyadora del premi Quijote en L'Alternativa de 2019; un títol del catàleg de FilmoXarxa; un clàssic del segle XXI elegit per un cineclub; una obra seleccionada per la guanyadora del premi "persona vinculada al cineclubisme"; un film provinent del cineclubisme internacional; i, com obertura de tot plegat, el film català de l'any.

Cada una de les sis sessions, comptarà amb la presentació de persones vinculades a la FCC i a la Filmoteca de Catalunya. També, hi haurà un col·loqui en què participarà Guillermo Quintero, director de la pel·lícula colombiana Homo Botanicus. Per tots aquests motius, l'esdeveniment promet tardes molt especials que vindran de la mà amb el públicorganitzat.

Agenda:

Dijous 1 d'octubre
Lliurament dels premis José Maria Nunes de la FCC i projecció de la pel·lícula guanyadora el 2019
Els dies que vindran (Carlos Marqués-Marcet, 2019, 94')
Presenten: Tariq Porter (FCC) i Carlos Marqués-Marcet (director de la pel·lícula)
Hora: 20.00

Divendres 2 d'octubre
Pel·lícula elegida per Imma Merino (guanyadora del Premi José Maria Nunes de la FCC “persona vinculada al cineclubisme 2018)
Madame D (Max Ophuls, 1953, 102')
Presenten: representant de la FCC i Imma Merino

Dissabte 3 d'octubre
El cineclubisme internacional en escena. País convidat: Colòmbia.
Homo Botanicus (Guillermo Quintero, 2018, 88')  Premi Salcedo Silva dels cineclubs bogotans
Presenten: Julio Lamaña (Cineclub La imagen viajera, Bogotá, i membre de la FCC) i Guillermo Quintero (director de la pel·lícula)

Diumenge 4 d'octubre
El segle XXI a la pantalla. Pel·lícula programada pel cineclub La Ràpita.
Lost in Translation (Soffia Coppola, 2003)
Presenten: representant de la FCC i Xavier Miró (cc La Ràpita)

Dimarts 6 d'octubre
Guanyadora del Premi Quijote de la FICC (Federació internacional de cineclubs) a L'Alternativa 2019