Notícies :: Subvencions per al desenvolupament de públics

Subvencions per al desenvolupament de públics

Divendres 28 Febrer 2020

1.- Subvencions per a activitats de desenvolupament de públics per a la cultura

Subvencions per a les activitats professionals que tinguin com a objectiu la creació, la fidelització o l'increment de públics culturals a Catalunya en els àmbits següentes: de les arts escèniques (dansa, teatre i circ), de les arts visuals, de l'audiovisual, de la música i de les activitats multidisciplinàries dels àmbits descrits anteriorment. Amb les modalitats següents:

a) Activitats  adreçats al públic en general.
b) Activitats adreçats a col·lectius de cultura inclusiva, amb diversitat funcional o estan en risc d'exclusió social. A l'efecte d'aquestes bases, s'entén per diversitat funcional algun tipus de discapacitat física o psíquica, i s'entén per risc d'exclusió social les situacions de vulnerabilitat, com ara la pobresa, les addiccions o la privació de llibertat.
Les activitats poden consistir en activitats concretes o en projectes que incloguin un conjunt d'activitats amb una estratègia i un objectiu comuns i que tinguin per objecte la creació, la fidelització o l'increment de públics a través de la creació de comunitats culturals; l'estímul de l'interès per la cultura; la interacció dels usuaris de la cultura amb els creadors i els productors artístics, i altres que millorin l'accés, la participació o la sensibilització, i l'experiència lúdica o emocional del públic en els àmbits culturals establerts. Aquestes activitats de foment de desenvolupament de públics poden ser jornades, tallers, cursos, trobades o altres actuacions relatives als àmbits esmentats.

Termini per sol·licitar l’ajut: del 25 de febrer al 16 de març de 2020
Aquests ajuts són de tramitació telemàtica obligatòria. Cal que eviteu navegar amb Internet Explorer versió 8 o inferior.
Consulteu les condicions tècniques necessàries per fer els tràmits en línia a  Tràmits gencat

A qui va dirigit

Poden ser beneficiàries de les subvencions les persones següents:

- Les empreses privades, ja siguin persones físiques o jurídiques, i les entitats privades sense ànim de lucre que no estiguin participades majoritàriament per administracions públiques.
- Les agrupacions de les empreses o les entitats esmentades en l'apartat a).
Quan es tracti d'agrupacions sense personalitat jurídica s'han de fer constar expressament, tant en formalitzar la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de l'ajut que ha d'aplicar cada un, ja que també tenen la consideració de beneficiaris. L'agrupació no es pot dissoldre fins que no hagin transcorregut els terminis de prescripció que estableixen l'article 100.4 del text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, i l'article 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

No poden optar a aquestes subvencions:
a) Les administracions públiques, les entitats del sector públic institucional, les corporacions de dret públic, els col·legis professionals i els consorcis.
b) Les entitats de foment de la cultura popular i tradicional catalana i del patrimoni cultural.

Visiteu el web per a més informació i per demanar aquest ajut

2.- Subvencions per al suport a l'organització de premis i concursos que contribueixin al desenvolupament de públics per a la cultura

Aquestes bases tenen per objecte la concessió de subvencions per al suport a l'organització de premis i concursos que fomentin tot un sector dels àmbits de les arts escèniques, les arts visuals, l'audiovisual, la música i els videojocs, que contribueixin al desenvolupament de públics per a la cultura.

Termini per sol·licitar l’ajut: del 25 de febrer al 16 de març de 2020

A qui va dirigit

Poden ser beneficiàries de les subvencions les persones següents:
a) Les empreses privades, ja siguin persones físiques o jurídiques, i les entitats privades sense ànim de lucre, que duguin a terme la seva activitat en els àmbits que s'indiquen a la base 1.1.
b) Les agrupacions de les empreses o entitats esmentades a l'apartat a), tot i que no tinguin personalitat jurídica.
No poden optar a aquestes subvencions:
a) Les administracions públiques, les entitats del sector públic institucional, les entitats públiques independents, les corporacions de dret públic, els col·legis professionals i els consorcis.

Visiteu el web per a més informació i per demanar aquest ajut

Més sobre...: subvencions