News :: Premi Guillemette Huerre al Cineclub del Diable de Martorell

Premi Guillemette Huerre al Cineclub del Diable de Martorell

Dimecres 19 Febrer 2020

El premi Miquel Porter que enguany es donarà al Cineclub del Diable de Martorell dins el seu concurs de curtmetratges realitzats per dones tidrà el nom de Guillemette Huerre

Guillemette Huerre Boca
Filòloga, traductora i música. Bretona nascuda a Asnières (França) el 1928 i morta a Barcelona el 1998. Companya de vida de Miquel Porter i Moix, amb qui va fundar, el 1964, i gestionar durant uns anys, el primer cineclub infantil de Catalunya. Coautora, amb Porter, del llibre Cinematografia Catalana (1896-1925), publicat per l'editorial Moll, en català, l'any 1958, també va contribuir a la fundació i primer desenvolupament de COCICA, Col·lecció Cinematogràfica Catalana, que s'establí als pisos superiors de la Llibreria Porter de Barcelona. COCICA es nodria, entre d'altres fonts, de les visites de matinada que Huerre i Porter feien als Encants o al Mercat de Sant Antoni. Guillemette també va traduir del francès i subtitular diversos films d'art i assaig, i acostumava a fer les revisions, correccions d'estil, índexs i bibliografies de les publicacions d'en Miquel.