Notícies :: Notícies de la Federació :: 40 aniversari de la FCC. Setmana del cineclubisme

40 aniversari de la FCC. Setmana del cineclubisme

Diumenge 29 Setembre 2019

La 6a edició dela Setmana del cineclubisme tindrà lloc a la Filmoteca de Catslunya del 24 al 27 d'octubre amb una sèrie de títols molt especials. Una activitat que festeja el 40 aniversari de la FCC

VI SETMANA DEL CINECLUBISME CATALÀ

Enguany, i per sisè any consecutiu, la Filmoteca de Catalunya i la Federació Catalana de Cineclubs organitzen conjuntament la Setmana del Cineclubisme Català.
Els quatre llargmetratges seleccionats són representatius de les programacions cineclubistes de Catalunya: inaugurem el 24 d'octubre amb la projecció de 'Fresas Salvajes', que servirà també com a tret de sortida del cicle 'El públic s'organitza' en motiu de la exposició sobre els 40 anys de la Federació. Divendres 25 es projectarà 'Pather Panchali' ('La canción del camino'), film triat per Isaki Lacuesta, guanyador del Premi Nunes a la millor pel·lícula catalana triada pels cineclubs amb 'Entre dos aguas'. Dissabte 26 projectem 'Donkeyote', la pel·lícula que ha triat el Festival L'Alternativa, l'entitat guanyadora del Premi Nunes de l'any passat que reconeix la trajectòria d'una persona o entitat vinculada amb el cineclubisme. Per últim, el programa es tanca diumenge 27 amb la projecció de 'América', la pel·lícula guanyadora del Premi Don Quijote escollida pel Jurat de la Federació Internacional de Cineclubs en el passat festival de L'Alternativa.
Les projeccions aniran acompanyades en tots els casos, de presentacions a càrrec de representants dels cineclubs i convidats especials. A banda, el dia 24 d'octubre es lliuraran els Premis Jose Maria Nunes de la Federació Catalana de Cineclubs on sabrem, a més de la millor pel·lícula catalana del 2018 escollida pels cineclubs, el millor "Fet cineclubista" del 2018 i  reconeixerem la trajectòria d'una persona, institució o entitat especialment relacionada amb el món dels cineclubs.

24 d'octubre 2019. 20.00h
Lliurament dels Premis Jose Maria Nunes 2018

En un breu acte Tariq Porter, president de la Federació Catalana de Cineclubs, i els membres del jurat dels Premis Jose Maria Nunes faran l'acte de la lectura dels premis.
Projecció del film "Fresas salvajes"
De Ingmar Bergman. Suècia, 1957, 85 min, VOSE. Projecció en 35mm.
Presentació a càrrec de Tariq Porter i Juan Manuel García Ferrer, comissari de l'exposició 'El públic s'organitza'.
Guió i direcció: Ingmar Bergman. Intèrprets: Victor Sjöström, Bibi Andersson, Ingrid Thulin, Gunnar Björnstrand, Max von Sydow, Gunnel Lindblom.
Un vell professor va, en companyia de la seva jove, a la universitat on va donar classes per rebre un homenatge. L’aparició d’una autoestopista li fa recordar el passat. Somni i realitat es barregen en repassar la seva existència malgastada. Un film de gran densitat dramàtica i psicològica que constitueix una de les referències fonamentals en la carrera d’Ingmar Bergman.
25 d'octubre 2019. 21.30h
Projecció del film "Pather Panchali (La canción del camino)"

De Satyajit Ray. India, 1955, 113 min, VOSE. Projecció en digital.
Presentació a càrrec de Pablo Sancho París, de la Federació Catalana de Cineclubs.
Guió i direcció: Satyajit Ray. Intèrprets: Kanu Banerjee, Karuna Banerjee, Subir Banerjee, Runki Banerjee, Uma Das Gupta.
És la primera pel·lícula de Satyajit Ray i l’inici de la “Trilogia d’Apu” (completada amb L’invicte i El món d’Apu), en la qual es descriu amb realisme poètic la vida d’una família pobra de la zona de Bengala. “Una confrontació entre el cinema de tendències naturalistes, descriptives de la vida quotidiana d’una petita localitat propera a la capital, i una crítica soterrada de molts elements en què se sustenta la cultura hindú; tot això a través d’un discurs eminentment poètic i d’una força avui dia gegantina” (Quim Casas). Pel·lícula escollida per Isaki Lacuesta, guanyador del Premi Nunes 2018 al millor film català.
26 d'octubre 2019. 21.30h
Projecció del film "Donkeyote"

De Chico Pereira. Alemanya-Espanya-Regne Unit. 2017, 86 min, VE. Projecció en digital.
Presentació a càrrec de Olga Iglesias, de la Federació Catalana de Cineclubs, i un representant del Festival L'Alternativa.
Guió i direcció: Chico Pereira. Pel·lícula documental.
Manolo, a 73 anys, encara vol viure la seva aventura més gran: caminar amb el seu ase Gorrión el sender de les Llàgrimes, una llarga ruta pels Estats Units que rememora el desplaçament forçós dels indis cherokees. La pel·lícula ha estat triada pel festival L’Alternativa, guanyador del Premi Nunes 2018 a l’entitat vinculada al cineclubisme.
27 d'octubre 2019. 21.30h
Projecció del film "América"

De Erick Stoll i Chase Whitside. Estats Units d'Amèrica. 2017, 76 min, VOSC. Projecció en digital.
Presentació a càrrec de Eva Camps, del Cineclub Xiscnèfils de Cerdanyola del Vallès, i Àlex Portolés, de la Federació Catalana de Cineclubs.
Guió i direcció: Erick Stoll i Chase Whitside. Pel·lícula documental.
Una història inspiradora i emotiva sobre tres germans incompatibles que han de cuidar junts d’Amèrica, la seva àvia de 93 anys. Ocupar-se de les necessitats quotidianes de l’anciana els obliga a encarar l’abisme que separa els anhels adolescents de les responsabilitats dels adults.