Notícies :: Notícies de la Federació :: PROPOSTA DEL FESTIVAL GOLLUT DE RIBES DEFRESER ALS CINECLUBS CATALANS

PROPOSTA DEL FESTIVAL GOLLUT DE RIBES DEFRESER ALS CINECLUBS CATALANS

Dijous 25 Setembre 2014

Selecció films del Festival Gollut pels cineclubs
Els Premis Gollut reconeixen el compromís social i el talent

Els Amics del cinema de la Vall de Ribes, acompleixen amb la primera edició del Festival Gollut una gran fita, crear un esdeveniment cultural identificable amb Ribes de Freser que servirà per donar vida al Cinema Catalunya, espai que l’associació gestiona des de l’any 2009.
El certamen s’ha desenvolupat segons els assistents amb un bon nivell organitzatiu i s’ha aconseguit exhibir i difondre uns materials audiovisuals que han remogut les consciències i emocions dels espectadors.
Volem compartir amb els altres cineclubs catalans els materials que hem pogut veure a Ribes i col·laborar en la seva difusió pel seu alt valor social. Per aquesta raó hem fet una selecció dels principals materials que poden ser d’interès dels cineclubs adherits per algunes de les vostres sessions de cineclub.

D’acord amb els autors, ofereixen exhibir els films al cineclub que ho vulgui programar de la següent manera:

PROPOSTA 1
· Premi Gollut atorgat pel públic, ha anat al documental “VENCIDXS-VENÇUDES”, de DATECUENTA

http://vencidxs.com/es/ (web)
http://vimeo.com/76935947 (trailer)

Documental i projecte autogestionat per DATECUENTA, PERIODISMO LIBRE
Un documental amb 107 testimonis directes, i darrers supervivents i testimonis directes de la Guerra Civil, de la II República I  víctimes posteriors de la repressió franquista.
Milicians i milicianes, republicans de l’exèrcit franquista, gudaris, guerrillers urbans i rurals, maquis, enllaços de la guerrilla, fundadors dels actuals sindicats, presos polítics i socials, dones sotmeses a humiliacions i purgues, detinguts/des i torturats/des, sufragistes universals, exiliats/des, talps, nens i nenes de l’auxili social, mares de nens robats, evacuats a Rússia, treballadors forçats, protagonistes de la revolució anarquista i de les col·lectivitzacions, brigadistes internacionals, soldats que van participar en afusellaments, familiars de segrestats i assassinats… per primera vegada s’uneixen al cinema documental per donar testimoni a les futures generacions en un projecte obert que els deixa completa llibertat per expressar les seves opinions.
La història d’aquests 107 anònims -que no es coneixen entre ells, però que des de diferents llocs i posicions socials van narrant les seves experiències vitals que esdevenen la història de tota la societat-

Durada: 100 minuts
Disponible en DVD o Blue-Ray

Preu: 150€ (pels autors) + Gestió programació federació + IVA
Inclou: EXHIBICIÓ + CINEMA FÒRUM  amb els autors, despeses de desplaçament a banda.

PROPOSTA 2

· Premi Gollut al Millor Documental de Denúncia i Sensibilització Social a
“DETERMINANTS DE LA SALUT, EL NEGOCI DE LA VIDA”, de SICOM, Solidaritat i Comunicació i How audiovisual i multimèdia

Documental de periodisme d’investigació i preventiu, produït i dirigit per SICOM i realitzat per How Audiovisual i Multimèdia.

Tema:
Es basa en una anàlisi exhaustiva de la situació de la salut pública: dels determinants de la salut, de les desigualtats socials, del dret universal a la sanitat que per causa de les polítiques governamentals s’està perdent, de les privatitzacions que beneficien a les grans corporacions industrials i financeres, de l’exclusió que està causant i de la corrupció en el sector de la salut a Catalunya.
“Determinants de la Salut, el Negoci de la Vida” és una mirada profunda als perquè de les privatitzacions dels centre de salut per part de l’administració, les retallades de serveis, l’augment de les llistes d’espera, els copagaments i a d’altres factors com el poder que el sector farmacèutic exerceix sobre la tria de medicaments, el seu preu i la formació dels metges. I un procés d’investigació de les conseqüències que aquestes decisions tindran sobre la ciutadania.
Una mirada crítica sobre un cúmul de factors que per causa de les decisions de l’Administració i del poder financer ja sabem que estant reduint l’esperança de vida de la majoria dels ciutadans.

Durada: 66 minuts
Disponible en DVD o Blue-Ray

Preu: 150€ (pels autors) + Gestió programació federació + IVA
Inclou: EXHIBICIÓ + CINEMA FÒRUM amb els autors, despeses de desplaçament a banda.

PROPOSTA 3

• PROGRAMA SELECCIÓ CURTMETRATGES "CINEMA EN CURS" D' A BAO A QU

Curtmetratges documentals

Vida dunha fábrica (Premi Gollut Menció Especial)
Durada: 14:30

Bellvitge, el valor d’un barri
Durada: 13:08

Diario de un barrio
Durada: 18:20

Fent realitat un somni
Durada: 8:31

Curtmetratges de ficció

En veu baixa (Premi Gollut al Millor Curtmetratge de Temàtica Lliure)
Durada: 13:43

Pluja silenciosa
Durada: 13:03
La sol·litud
Durada: 13:53

Durada total: 95 minuts
Preu: 150€ (pels autors) + Gestió programació federació + IVA

A BAO A QU, és una associació educativa que tira endavant CINEMA EN CURS, programa educatiu d'ensenyament del cinema i arts visuals als Instituts de secundària de diversos àmbits territorials com són Catalunya, Madrid, Galícia o Xile. http://abaoaqu.org/

Premi Gollut al Millor Curtmetratge de Temàtica Lliure a EN VEU BAIXA, d'A BAO A QU, del programa Cinema en Curs. Film realitzat pels alumnes de 3r i 4t d'ESO de l'Institut Joan d'Àustria.
[festival-gollut-enveu-baixa]

Menció Especial a "LA VIDA DUNHA FÀBRICA", curtmetratge d'A BAO A QU, del programa Cinema en Curs. Film realitzat pels alumnes de 4t d'ESO de l'IES O Mosteirón (Sada).
El jurat ha considerat la originalitat en què es planteja un publireportatge sobre una fàbrica acaba essent una reivindicació cap als drets dels seus treballadors.
[festival-gollut-la-vida-dunha-fabrica]

PROPOSTA 4

• CURTMETRATGES INDIVIDUALS PER PROJECTAR ABANS DE LES SESSIONS REGULARS DEL CINECLUB

Menció Especial a "LA MEVA LOLITA", curtmetratge de Nina Solà Carbonell.
[festival-gollut-lamevalolita]
El jurat ha considerat que el curt transmet l'emoció d'una néta respecte la malaltia degenerativa de la seva àvia, l'alzehimer, d'una manera que qualsevol família amb la mateixa situació s'hi pot sentir identificada.

Tots els curtmetratges "CINEMA EN CURS" A BAO A QU, de la proposta 3

Preu: GRATUÏT
Format DVD o arxiu en vídeo digital