Notícies :: Notícies dels cineclubs :: LA MACCA. LLIURAMENT DE PREMIS. CINECLUB VUIT I MIG DE CASSÀ DE LA SELVA

LA MACCA. LLIURAMENT DE PREMIS. CINECLUB VUIT I MIG DE CASSÀ DE LA SELVA

Divendres 7 Febrer 2014

‘Pala Körki' s'endú el 10è Correcurts de Cassà. És una sàtira del món de l'art contemporani dirigida per David Lozano. Aquest curtmetratge ha estat valorat pel jurat per la seva “originalitat” i “un guió hilarant” es va endur diumenge el primer premi del desè concurs de curtmetratges ràpids Correcurts, celebrat dins el marc de la Mostra d'Animació i Curtmetratges (Macca) de Cassà de la Selva i organitzat un any més pel Cineclub Vuitimig. El curtmetratge, titulat Pala Körki, és obra de David Lozano, i va ser premiat amb 500 euros. El jurat –integrat aquest any pel director Isaki Lacuesta, l'actor Joan Franch i la presidenta de la Federació Catalana de Cineclubs Rosa Llinàs– també en va destacar “la gràcia amb què integra els elements clau amb bones interpretacions”.

El segon premi, dotat amb 200 euros, ha estat per a Ja són aquí, d'Artur Baixauli, una història d'extraterrestres que envaeixen Cassà. Pel que fa al tercer premi, de 100 euros, ha estat per a La macca i la bèstia, dels germans Fardo, un curt humorístic sobre confusions sexuals.

El premi Miquel Porter Moix, que atorga la Federació Catalana de Cineclubs i està dotat amb 300 euros, ha valorat per “la seva aposta innovadora i transgressora a l'hora d'explicar una història” el treball realitzat per TCA, de Marc Batllori i Xevi Bras.

Pel que fa a l'únic premi interpretatiu, sense dotació econòmica, aquest any ha correspost a Marta Prieto (actriu que recentment s'ha pogut veure en el musical IsaVel), pel seu paper de prostituta a Sense color, de David Callahan Ruiz. El premi al millor guió ha estat per a Gris, de Divina Tramoia.

Fins a 26 equips –dos més que l'any passat– han participat en aquesta edició, amb un èxit desbordant de públic. Aquest any els equips han hagut d'incorporar, no un, sinó tres elements: un carrac, una plantofada i la paraula “Macca”, ja fos escrita o dita.

La FCC va rebre el premi Domènec Torrent per la seva tasca a favor del cineclubisme català

CURT GUANYADOR DEL PREMI MIQUEL PORTER A LA MACCA 2014

Jurat

Josep Costa i Camps (Cineclub Olot)