Notícies :: Notícies de la Federació :: LA FCC HA ESTAT RECONEGUDA AMB EL PREMI DOMÈNEC TORRENT I GELMÀ

LA FCC HA ESTAT RECONEGUDA AMB EL PREMI DOMÈNEC TORRENT I GELMÀ

Divendres 17 Gener 2014

Compartim la nota del cineclub Vuit i mig de Cassà de la Selva en la que ens comunicàven la bona notícia:

"Bon dia a tothom,

estic molt content de comunicar-vos que el Cineclub Vuitimig ha decidit , de forma unànime, que el  8è premi Domènec Torrent i Gelmà ,  destinat a persones i entitats dedicades a mantenir i potenciar el cinema al seu poble, sigui per a la Federació Catalana de Cineclubs.

Les raons principals de donar-vos aquest guardó són les següents:

1- tot i que la Federació no treballa per mantenir i potenciar el cinema en un poble en concret, a diferència dels guardonats d´altres anys, considerem innegable la seva decisiva contribució i suport a la xarxa de cineclubs estesa als Països Catalans, molts dels quals tindrien grans problemes per poder realitzar les seves programacions habituals.

2-en la tria de persones i entitats mereixedores d´aquest premi, no només es té en compte que el guardonat es dediqui a l´exhibició de pel.lícules, sinó també que aposti per una programació alternativa, no convencional, fent possible la difusió i el seu corresponent coneixement

3-en un moment de reconversió de les sales d´exhibició, qüestionades per diverses raons, entre elles, per la preferència de bona part del públic de veure una pel.lícula en formats domèstics, la Federació aposta, com ha fet sempre, per un valor afegit a la projecció, ja sigui en forma de presentació de la pel.lícula, debat, lliurament d´un full de sala...Des del Cineclub Vuitimig creiem que aquesta és la millor resposta per poder continuar gaudint de la visió d´una pel.lícula com a acte col.lectiu i social.

Ens agradaria  que vinguéssiu a recollir el premi el diumenge 2 de febrer, a 2/4 de 7 de la tarda, dins els actes de la MACCA.

Moltes gràcies per la vostra feina,
Josep Ferrer
President del Cineclub Vuitimig