Notícies :: RESULTATS DELS PREMIS JOSE MARIA NUNES ALS MILLORS CINECLUBS DE CATALUNYA

RESULTATS DELS PREMIS JOSE MARIA NUNES ALS MILLORS CINECLUBS DE CATALUNYA

Diumenge 22 Setembre 2013

El jurat composat per: Pablo Sancho, del Cineclub Vilafranca (guanyador del premi Jose Maria Nunes al millor cineclub 2011), Joan Puigdollers del Cineclub Vic (guanyador del premi Jose Maria Nunes a la millor programació de cinema català 2011) i Meritxell Bragulat, Directora de la Mostra de cinema àrab i del mediterrani de Barcelona, s’ha reunit per a deliberar el dia 19 de setembre de 2013 a les 17h a la seu de la FCC. Els premis que s'atorgaven són:

MILLOR CINECLUB 2012.- Dotat amb 3 programacions en 35mm/DVD/BR facilitat per la distribuïdora GOLEM

MILLOR PROGRAMACIÓ DE CINEMA CATALÀ.- Premiat amb dues programacions en DVD de cinema català de qualsevol distribuïdora

MILLOR CINECLUB JOVE (10 Anys o menys).- Premiat amb dues programacions en DVD del catàleg CINESUD

ACTA DEL JURAT:

Els cinc cineclubs presentats als premis Jose Maria Nunes de la Federació catalana de cineclubs són una clara representació de l’empenta i l’esforç del cineclubisme català, treballant per portar el bo i el millor del cinema mundial a les seves poblacions. Demostren la diversitat de la pràctica cineclubista a Catalunya.

El jurat vol afegir alguns comentaris abans de proclamar els guanyadors:

Reconèixer la tasca del Cineclub Olot, un dels cineclubs històrics de Catalunya, amb 41 anys d’existència. Ha mantingut durant tots aquests anys una activitat intensa amb una programació engrescadora i exigent, tant amb cinema d’actualitat com de clàssics amb el seu conveni amb Filmoteca de Catalunya.

Al Cineclub Xiscnèfils de Cerdanyola del Vallès li volem reconèixer una programació cinèfila de qualitat i el mérit de treballar amb altres entitats de la ciutat i amb el seu ajuntament així com la dificultat de fer cineclubisme tant a prop de la ciutat de Barcelona.

PREMI MILLOR CINECLUB JOVE (10 Anys o menys)
Premi: dues programacions en DVD del catàleg CINESUD

Per ser un cineclub que amb només dos anys de vida està portant el bo i millor del cinema a la seva ciutat, que ha pogut reunir un nombre molt important de socis en molt poc temps, que presenta una programació constant i regular, tot incorporant altres activitats en paral·lel, com una mostra de cinema o com projeccions a la fresca. Per totes aquestes activitats el públic ha respost amb una mitja d’espectadors per sessió molt alta, la més alta de tots els cineclubs presentats. Per totes aquestes raons el jurat ha decidit atorgar aquest premi al Club Cinema Castellar, de Castellar del Vallès.

PREMI JOSE MARIA NUNES DE LA FEDERACIÓ CATALANA DE CINECLUBS AL CINECLUB AMB LA MILLOR PROGRAMACIÓ DE CINEMA CATALÀ
Premi: dues programacions de cinema català i en DVD de qualsevol distribuïdora

Per tenir una programació que incorpora un tant per cent molt alt de producció catalana, per tenir sempre als realitzadors en totes les sessions de cinema català que projecta, per donar suport als joves directors i a produccions de treballs d’escoles, associacions,i universitats, per obrir una finestra a creadors emergents, per permetre al públic debatre amb els autors presents a la sala. Per tot això el jurat ha decidit atorgar aquest premi al Cineclub Barcelona Espai de Cinema.

PREMI JOSE MARIA NUNES DE LA FEDERACIÓ CATALANA DE CINECLUBS AL MILLOR CINECLUB DEL 2011
3 programacions en 35mm, DVD o BR; facilitat per la distribuïdora GOLEM

Per la seva llarga trajectòria; per l’esforç en diversificar la seva programació afegint a l’activitat regular altres activitats més cinèfiles; pel seu èxit en quant a nombre de públic assistent a les seves sessions amb més de 9000 espectadors durant el 2012; per donar suport als realitzadors locals, per estar molt presents als mitjans de comunicació locals i per estar molt propers al teixit social de la ciutat amb múltiples col·laboracions. Per tot això, considerem que el premi Jose Maria Nunes de la Federació catalana de cineclubs al millor cineclub del 2012 és per al Cineclub de l’Associació Cultural de Granollers.

Signem aquesta acta:

Pablo Sancho   Cineclub Vilafranca
Joan Puigdollers    Cineclub Vic
Meritxell Bragulat  Directora de la Mostra de cinema àrab i del Mediterrani

Amb la col·laboració de:

Departament de Cultura de la Generalitat de catalunya

Els premis són possibles gràcies al patrocini de:
Golem Distribució
Cinesud