Notícies :: Notícies de la Federació :: Josep Maria López Llaví, nou Membre d'Honor de l'Academia del Cinema Català

Josep Maria López Llaví, nou Membre d'Honor de l'Academia del Cinema Català

Dilluns 6 Juliol 2020

L’Acadèmia del Cinema Català incorporarà el pròxim 16 de juliol sis nous Membres d’Honor. Entre ells el nostre ex president i Soci d'Honor, en Josep Maria López Llaví.

Josep Maria López Llaví
(Barcelona, 1941) ha tingut una intensa trajectòria en el camp polític i en defensa de la cultura i la llengua catalanes, combinada amb la seva activitat en l’àmbit del cinema. Crític i comentarista cinematogràfic a Serra d'Or, Destino, l'Avui, El Temps i Diari d'Andorra, president de la Federació Catalana de Cineclubs i membre del Consell Consultiu de Plataforma per la Llengua, on ha treballat per promoure el català al cinema i com a eina de cohesió social.

Va ser president de la nostra entitat a principi dels anys 90 i va ser membre de la Junta Directiva fins a fa molt poc temps. I per tant, molt vinculat a la vida associativa de la federació on sempre va aportar des de la seva experiència cinèfila i la seva militància associativa. La seva feina a la federació va ser cabdal en la inclusió de la FCC en el sí de la Federació internacional de cineclubs. L'any 1991 va organitzar la reunió a Barcelona de la Confederación de cineclubs del Estado Español. Al 2003 va ser nomenat Soci d'Honor de la FCC en els 25 anys de l'entitat.

En motiu del nostre 40 aniversari li vam fer saquesta entrevista per l'exposició a la Filmoteca de Catalunya

Més sobre...: josep c. lópez llaví