Notícies :: Notícies de la Federació :: Inauguració Expo "Cineclubisme. El públic s'organitza" i Premis Nunes

Inauguració Expo "Cineclubisme. El públic s'organitza" i Premis Nunes

Divendres 25 Octubre 2019

Ha estat un dia gran del cineclubisme a la Filmoteca de Catalunya. Per partida triple.

En primer lloc perquè tocava la inauguració de l'exposició "Cineclubisme: el públic s'organitza" en commemoració del 40è aniversari de la Federació Catalana de Cineclubs, que fins el 12 de gener intentarà captar l'atenció de qualsevol que passi per la Filmoteca en hores de projecció (o sigui: les tardes de dimarts a diumenge, de 16 a 21h). Panells amb una mica d'informació, fotos, documents i uns 160 minuts de projeccions els espera. L'assistència ha estat majúscula, envaint la gent gairebé tot l'espai i arrasant en un tres i no res l'aperitiu preparat per a l'ocasió: l'èxit ha sorprès la mateixa empresa.

En segon lloc perquè es lliuraven els Premis Nunes de l'Cineclubisme Català, que han Anat a parar a una "Entre dues aigües" (Isaki Lacuesta, 2018) que ha estat nomenada millor pelicula amb producció catalana de l'últim any pels cineclubs federats, a Cineclub Sabadell pel millor fet cineclubista 2018, la recuperació de la pel·lícula "Vida en ombres" (Llobet Gràcia, 1949) i a Imma Merino com a persona relacionada amb el cineclubisme.

J.M. García Ferrer. Comissari de l'expossició i membre del Cineclub de l'Associació d'Enginyers

En tercer lloc perquè arrencava la Setmana del Cineclubisme Català (que estarà donant guerra presentant bones pel·lícules el que queda de setmana) i un cicle de pel·lícules molt lligades amb el cineclubisme que acompanyarà l'exposició durant tot el període d'exhibició. I ho feia amb la projecció de "Maduixes salvatges" (Ingmar Bergman, 1957), una pel·lícula que mai està de més revisar una vegada i una altra en bones condicions, com les de la Filmoteca.

J.M. García Ferrer. Comissari de l'expossició i membre del cineclub de l'associació d'Enginyers de Barcelona.
Fotos: Juan Manuel Garcia Ferrer i Jordi Batet Trias