Notícies :: Notícies de la Federació :: Lliurament dels Premis Nunes de la FCC. 1/12/17

Lliurament dels Premis Nunes de la FCC. 1/12/17

Dijous 16 Novembre 2017

ACTE DE LLIURAMENT DELS PREMIS JOSE MARIA NUNESDivendres 1 de desembre 2017 a les 17.30h.  Filmoteca de Catalunya | Sala Laya

Aquests premis, creats el 2011,recorden la figura d’un cineasta i escriptor reivindicatiu, transgressor i compromès que va construir tota la seva filmografia al marge de la comercialitat i a contracorrent de modes i convencions. El seu cinema va trobar en els cineclubs el seu lloc natural d’exhibició.

Enguany el jurat d’aquests guardons ha estat format per Rosa Llinàs, (Cineclub Diòptria de Figueres) com a representant de la Junta de la Federació catalana de cineclubs, Jordina Medalla, en representació del  Cineclub de l'Associació Cultural de Granollers, guanyador del Premi José Maria Nunes  al millor fet cineclubista del 2015 i Neus Ballús, realitzadora de cinema. El jurat ha decidit dos dels tres premis: el Premi José Maria Nunes al millor fet cineclubista 2016, que reconeix la tasca del Cineclub Manresa, per la programació dels actes relacionats amb el seu 60è aniversari, i el Premi José Maria Nunes a la persona o entitat del món del cinema relacionada amb el cineclubisme, atorgat enguany al productor i distribuïdor Paco Poch.
  • El Premi José Maria Nunes a la millor pel·lícula catalana 2015, escollida directament pels cineclubs, és per La propera pell, de Isa Campos i Isaki lacuesta. Aquest premi està patrocinat per la distribuïdora “A contracorriente”.
  • El Premi José Maria Nunes a la persona o institució especialment relacionada amb el cineclubisme, escollida pel jurat ha estat per Paco Poch, productor i distribuïdor
  • El Premi Jose Maria Nunes al millor fet cineclubista del 2016 i escollit pel jurat ha estat pel Cineclub Manresa
L'acta del premi la podeu trobar aqui