Federació Catalana de Cineclubs :: Notícies

Divendres 14 Febrer 2020
Taller poètiques del paisatge. A diferència del territori, el paisatge requereix d'una ubicació precisa des de la qual observar. L'adopció d'un punt de vista, que seria el que fonamenta el paisatge, és també l'operació més genuïna del cineasta. El seu gest primordial seria el de triar un emplaçament físic sobre el qual fixar el trípode, com abans d'ell van fer els pintors amb el seu cavallet o els fotògrafs amb les seves primeres càmeres portatils.

Les conseqüències d'aquesta elecció tant bàsica com essencial (on em situo, en quin angle, a quina distància, a quina altura) guien el nostre recorregut pels idearis i les poètiques del paisatge abordat des del cinema.

Divendres 14 Febrer 2020
L'exposició, organitzada per Filmoteca de Catalunya i la FCC comená la seva tournée per cineclubs

Divendres 14 Febrer 2020
El jurat del Premi Miquel Porter a la MACCA 2020, Soledad Cano (ACTE Cambrils); Víctor Feliu (ACTE Cambrils) i Marina Saura (Cineclub 8 i 1/2 de Cassà de la Selva) i dotat amb 150€ i organitzat per la Federació catalana de cineclubs i els Amics de Miquel Porter va ser per "No obrir" de Paul Jones. Aquí teniu la resta de premiats

Divendres 24 Gener 2020
Mostra d'Animació i Curtmetratges de Cassà de la Selva (MACCA). Organitza el Cineclub Vuit i mig

La MACCA (Mostra d´Animació i Curtmetratges de Cassà) és organitzada pel Cineclub Vuitimig des de l'any 2000. La seva programació es basa en els curtmetratges, ja siguin videoclips o pel.lícules infantils, difícils de trobar en els circuits comercials.

Però la MACCA no busca només espectadors, busca especialment creadors audiovisuals: els participants dels tallers d´animació escolars i els del Correcurts, un dels seus actes més reconeguts, en són una bona mostra.

Aquest any, com a novetat, donem el el tret de sortida al Correcurts Júnior.
Consulteu les bases del Correcurts aquí.

Divendres 24 Gener 2020

Feed RSS de notícies